przydawka


teologia komercyjna
9 kwietnia 2009, 10:13 AM
Filed under: absurdalnie, kulturowo, społecznie | Tagi: , ,

wielkanoc2005

W grudniu Anglia zakłada na siebie taką ilość lampek i świecidełek, że z łatwością dostrzegalna jest z satelity. W okresie pierwszej pełni po pierwszym dniu wiosny, czyli w okresie wielkanocnym w Anglii jedynie czego się można dopatrzeć to czekoladowe jaja w zestawach 12 jajeczek + 1 wielkie. W Polsce jest nieco lepiej. Oprócz palemek i pisanek wywieszonych na oknach sklepów możemy posłuchać transmisji z Watykanu, albo koncertu Rubika ze Świętej Anny. Niestety fakty są niezaprzeczalne. Już na początku września rozpoczyna się klasyczna studniówka. Kalendarze adwentowe można kupić jeszcze w t-shircie i okularach przeciwsłonecznych. Komercjalizacja już dawno wypowiedziała się „ex catedra” – Boże Narodzenie jest ważniejsze od Zmartwychwstania.

Dzisiaj mamy Wielki Czwartek. Czyli ten dzień, który namalował da Vinci na potrzeby Dana Browna. Rozpoczynamy Triduum Paschalne. Chciałam zilustrować to jakimś stosownym, nastrojowym obrazkiem, ale obejrzałam co oferuje google pod hasłem „Wielkanoc” i wybrałam pierwszy.

4 komentarze so far
Dodaj komentarz

hmmm zmieniłaś oryginalny wpis czy mam przewidzenia? był on chyba trochę dłuższy :)

dla mnie Wielkanoc jest pięknym Świętem, przez brak komerchy do niej na siłę dołączonej (jak właśnie w Boże Narodzenie – ale to chyba właśnie z wpisu usunęłaś) jest spokojniejsze, skłania do zadumy.

Dzisiaj mam ‚jajeczko’ na treningu, zaraz będę uciekać.

Spokojnych i szczęśliwych Świąt Wielkiej Nocy życzę :)

Komentarz - autor: Michał

Tak, skróciłam wpis o cały akapit :) Nie chciałam się zanadto rozpisywać. Również życzę Ci wszystkieeego najlepszego. Smacznego jajka, udanych świąt w gronie najbliższych i mokrego dyngusa :)

Komentarz - autor: Marta Brzozowska

a ja dodam od siebie ze wszystkim życzę zdrowych jajek i twardej kiełbasy ;D

Komentarz - autor: Piotrowski

:D Beniutek, mówiłam już jak Cię uwielbiam? :) Piotr pragnie Ci przekazać życzenia, które napiszę Ci na gg :*

Komentarz - autor: Marta Brzozowska




Skomentuj

